czwartek, 4 grudnia 2014

Zupa kapuśniak


To jedna z moich ulubionych zup. Od zawsze lubiłam ten kwaśny smak kiszonej kapusty, ale tak naprawdę zakochałam się w tej zupie w Zakopanem. Tam rozkoszowałam się ta zupą pod nazwą kwaśnica, była najlepsza jaką jadłam. Jej smak był niepowtarzalny i choć nie lubię tłustych zup, to w kapuśniaku odrobina okrasy jest pyszna, może być w postaci wędzonego boczku, albo kiełbaski obsmażonej na smalcu. Cokolwiek wędzonego by ją wzbogacić. Ja gotuję gotuje ją na piersi kurczaka z okraszoną na smalcu cebulą, jest pyszna i niepowtarzalna, można się nią najeść do syta.




Składniki:
  • 1 duża pierś kurczaka
  • Włoszczyzna
  • 1 cebula (można dodatkowo dodać 100g wędzonego boczku, akurat w tej nie dodałam)
  • 2 łyżki smalcu
  • 5 ziemniaków
  • 1 kg kiszonej kapusty
  • Przyprawy: 3 liście laurowe, 4 kulki ziela angielskiego, ½ łyżeczki kminu,  sól i odrobina pieprzu do smaku

Przygotowanie:
Mięso oczyścić, przepłukać, zalać 2 l wody i zagotować. Zdjąć z powierzchni osad (szumowiny). Włoszczyznę obrać, opłukać, drobno pokroić, dodać do mięsa. Ziemniaki obrać, opłukać, pokroić w kostkę dodać do gotującej się zupy, gotować 15 minut na średniej mocy palnika, aż warzywa będą miękkie.


Kapustę przed dodaniem trzeba spróbować czy jest bardzo kwaśna, jeśli tak można ją raz przepłukać i drobniej pokroić jeśli jest grubo poszatkowana i dodać do zupy.

Cebulę obrać pokroić w kostkę i trochę zrumienić na smalcu dodać do zupy razem z liśćmi, zielem i zmiażdżonym w moździerzu kminem. Razem wszystko gotować około 40-50 minut, aż kapusta będzie miękka. 

Mięso wyjąć, obrać podzielić na kawałki włożyć do zupy i doprawić solą i pieprzem. Doprawiamy na końcu, bo kapusta zwykle jest dość słona więc by nie przesadzić lepiej dosolić niż przesolić.
Smacznego!


loading...

Brak komentarzy: