wtorek, 19 listopada 2013

Dekorowane pierniki


Moja kochana rodzinka i przyjaciele pożarli mi wszystkie zapasy pierniczków na święta, musiałam przygotować kolejne i oczywiście je ozdobić. Wg mnie są równie śliczne jak poprzednie, oceńcie sami. 




Znajdziecie tu również kolejny przepis na pierniki na podstawie, którego zostały przygotowane, jest równie łatwy jak poprzednie i dużo zdjęć moich wypieków. Być może któreś i Was zainspirują. 



Składniki:
  • 1/4 szklanki miodu
  • 5 łyżek miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru (pomieszać biały z brązowym lub sam biały
  • 1 jajko
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki imbiru
  • pół łyżeczki mielonych goździków
  • pół łyżeczki kardamonu
  • pół łyżeczki gałki muszkatołowej


Przyprawy korzenne można zastąpić gotową przyprawą do pierników ale takie wydają mi się smaczniejsze. 





Z ciastem postępujemy dokładnie jak wg innych przepisów na pierniki – patrz tutaj.
Więcej dekoracji tutaj.






















loading...

Brak komentarzy: