sobota, 5 kwietnia 2014

Bułeczki maślane z makiem

Bułeczki maślane z makiem, przypominają mi ulubione smaki dzieciństwa, zjadałam je dosłownie ze wszystkim i oczywiście bez niczego również.  Moi synowie również za nimi przepadają, więc dziś odkurzyłam stary przepis i zapraszam wszystkich na pyszne śniadanko z domowym pieczywem w roli głównej.



Składniki
  • ½ kg maki pszennej
  • 4 dag drożdży
  • 1 łyżka roztopionego masła około 60 g
  • 1 żółtko do ciasta
  • 1 łyżka cukru
  • 1 szklanka ciepłego mleka 250 ml
  • ¾ małej, płaskiej  łyżeczki soli
  • Białko do posmarowania bułek

Przygotowanie:
Drożdże rozkruszyć do 1/3 szklanki mleka dodać cukier i zaczekać aż wyrosną.
Do przesianej mąki dodać żółtko, pozostałe mleko, sól drożdże i zagnieść ciasto na końcu dodać masło i jeszcze trochę zagniatać, aż będzie puszyste i będzie samo dobrze odchodzić od dłoni. Wyrobione ciasto zostawić w misce, nakryć ściereczką i pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.


(Mój sposób na szybkie rośnięcie ciasta. Nagrzewam piekarnik na minimalną temperaturę u mnie to 100 st. C. otwieram drzwiczki i kiedy wkładam rękę i czuję, że już jest ciepło, a nie gorąco wkładam miskę z ciastem. Mniej więcej po 5 minutach. Temperatura spada u mnie do 40 st. C.)
Wyrośnięte ciasto jeszcze raz chwilkę zagniatamy, bardzo krótko i formujemy bułeczki. Układamy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, smarujemy roztrzepanym białkiem i posypujemy makiem.
Piec około 20 minut w temperaturze 200 st. C.
Smacznego



loading...

Brak komentarzy: