piątek, 9 maja 2014

Najprostsza tarta z możliwych z mozzarellą, cukinią, papryką i serem.


Przyznam się, że są takie dni kiedy absolutnie nic mi się nie chce , zwyczajnie ogarnia mnie lenistwo. Wy też tak macie? Ale nawet w te dni chciałabym zjeść coś smacznego, choć bez jakiegoś wydziwiania, długiego stania przy garach, a potem zmywania. Właśnie w jeden z tych dni powstała ta tarta. Błyskawicznie przygotowana, na gotowym francuskim cieście, którego nawet wcześniej nie zapiekałam. Miało być szybko i było. Ale nie myślcie sobie było szybko to fakt, ale i bardzo smacznie. Wszystkie składniki razem fantastycznie się komponują  w efekcie tworząc  pyszne danie idealne na obiadek lub kolacje, a może nawet przystawkę, rzecz gustu J







Składniki:
  • 1 opakowanie francuskiego ciasta
  • 1 cebula
  • 1 papryka 
  • 1 cukinia
  • Mozzarella  2 kulki
  • 150 g startego, żółtego sera
  • 3 łyżki pikantnego ketchupu
  • 2 łyżki oleju do smażenia
  • Przyprawy: sól, pieprz, bazylia



Przygotowanie:
Cebulę pokroić na ćwiartki i na paseczki, paprykę również pokroić na paseczki, a cukinie na plasterki. Na rozgrzanej patelni  z olejem zeszklić cebulkę, dodać  paprykę, dusić razem 2 minuty i dodać cukinię, dosmażać wszystko kolejne 2-3 minuty do miękkości. Doprawić do smaku szczyptą przypraw i zostawić na kilka minut do przestygnięcia w tym czasie zajmujemy się ciastem.


Wyłożyć ciastem blachę, ja użyłam tortownicy, wysmarować spód ketchupem, na nim rozłożyć pokrojona na plastry mozzarellę, na rozkładamy usmażone warzywa i posypujemy wszystko serem.
Przygotowana tarte wkładamy do nagrzanego do 190 st. C piekarnika na 25 – 30 minut, aż ser się zezłoci i rozpuści.


Przełożyć tarte na talerz zostawić na 5 minut by ochłonęła z gorączki i podawać. Już dawno zakochałam się w tartach, nieograniczona możliwość kombinacji i różnorodnych smaków, niebo w gębie - Spróbujcie sami.
Smacznego

loading...

Brak komentarzy: