czwartek, 6 października 2016

Śledziowa sałatka obiadowa



Śledziowa sałatka obiadowa, przygotowana wg przepisu Piotra. Bardzo dziękuję za podesłany przepis. :) Odrobinę ją zmodyfikowałam dodając jeden składnik w postaci ziemniaków. Dzięki, którym stała się pożywa, idealna na obiad lub kolację z przyjaciółmi. W smaku przypomina nieco śledzie w śmietanie, a to dlatego, że również są w niej jabłka i cebulka. Choć śmietany nie ma.
Piotr zapewnia, że cały czar tej sałatki polega na odpowiednim wymoczeniu śledzi w mleku z wodą. Najlepiej noc przed przygotowaniem. I ma racje. Odpowiednio przygotowane śledzie w sałatce są bardzo delikatne, mięsiste, po prostu pyszne.  W połączeniu z ziemniakami, cebulką, jabłkiem i sosem smakują obłędnie. Polecam zarówno w dzień poprzedni jak i święta.




Składniki:

  • 600 g śledzi (matiasów)
  • 6 ziemniaków ugotowanych w mundurkach
  • 2 cebule
  • 5 kwaskowych jabłek
  • 250 g majonezu
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka sosu peri peri (zamiennie 8 kropli tabasco)
  • 1/3 łyżeczki białego pieprzu
  • 1/3 łyżeczki chili


Ponadto do wymoczenia śledzi

  • 3 szklanki mleka
  • 1,5 szklanki wody


Przygotowanie:
Śledzie odsączyć z zalewy i zamoczyć w mieszance mleka z wodą. Odstawić na na minimum 8 godzin. Następnie odsączyć i osuszyć na papierowym ręczniku. Pokroić na kawałeczki.

Ziemniaki obrać pokroić w większą kostkę. Cebule obrać. Jedną pokroić w kostkę, a drugą w plasterki.

Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Przyprawy wraz z majonezem i jogurtem wymieszać razem na gładki sos.

W salaterce układać warstwami kolejno;
-połowę ziemniaków, połowę śledzi, połowę jabłek i pokryć cebulką pokrojona w kosteczkę. Zalać połową sosu.
Powtarzamy czynność układając w tej samej kolejności resztę ziemniaków, śledzi, jabłek i cebulę pokrojoną w plasterki. Polewamy sosem.
Sałatkę można ozdobić wg uznania. Ja ułożyłam 3 ogórki konserwowe.

Ponownie schłodzić w lodówce na minimum godzinę, żeby się smaki przegryzły.

Smacznego :)


loading...

2 komentarze:

ArTek pisze...

Bardzo fajny przepis na sałatkę. Podeślę go mojej mamie ona takie uwielbia. Ja staram się dbać o swoje zdrowie i odżywiam się zdrowo. Zdecydowałam się nawet na catering dietetyczny, znalazłam go na stronie https://dietly.pl tutaj jest porównywarka takich firm cateringowych. Ja jestem zadowolona. Mam codziennie świeży smaczny posiłek. Polecam skorzystać z takiej opcji.

Unknown pisze...

Lubisz gotować? To świetnie. Dzięki usłudze https://dosiaty.pl/ możesz zaoszczędzić czas i zamiast robić zakupy - możesz spędzić więcej czasu nad ulubionymi przepisami.